עגלת הקניות

העגלה שלך ריקה

הוספת מוצרים נוספים

סטודיו דווקא מציגים את "רטט" בביאנלה לעיצוב ואומנות 2020

by Nadav Rauchwerger |

כל אמן ויוצר מחפש חשיפה לעבודותיו והכרה באמנות שלו, אפשרות להציג את יצירותיו על במות ראויות ומכובדות המעניקות לו חותם וכמובן את ההזדמנות להיחשף לעיניים מקצועיות ונכבדות מהתחום.

כך בדיוק היה כאשר ניתנה ל"סטודיו דווקא" ההזדמנות המכובדת להציג טעימה מקולקציית "רטט" במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב, בתערוכה לצד יוצרים בינלאומיים. 

קצת על התערוכה..

תערוכת הביאנלה 2020  היא תערוכת ענק שהציגה לראשונה כ-250 עבודות אומנות ועיצוב בישראל בתחומים: קרמיקה, זכוכית, צורפות, טקסטיל ונייר.

התערוכה הוצגה ברחבי מוזיאון ארץ ישראל, באולמות השונים שבו, שטחי החוץ ובתצוגות הקבועות. הכותרת שנבחרה לתערוכה וביטאה את סגנון העבודות שהוצגו בה היא: גוף ראשון, טבע שני.

הייחודיות שבלטה כאן היא השילוב בין התחומים השונים בתערוכה אחת שפורץ את גבולות החומר!

"סטודיו דווקא" פורץ את גבולות החומר!

זוהי התערוכה הראשונה עבור "סטודיו דווקא" הלא הם גילי אילן ונדב ראוכוורגר, הזדמנות מיוחדת להציג את יצירות הקרמיקה שלהם לצד יוצרים מוכרים ומנוסים ולעבוד עם אוצרים ברמה בינלאומית.

הקולקציה שהוצגה כללה 7 אגרטלים עשויים פורצלן בעבודת יד על גלגל האובניים וצביעה ידנית.

מדובר בסדרת כדי פורצלן בצורת חרוט כפול, דו - קוניים עם קווי מתאר חדים הצבועים בגווני כחול ומוצגים בשורה אחת מהכד הכהה יותר ועד לבהיר ביותר.

גוף הכדים מעוטר באופן מקורצף סדור על פי שיטת Chattering. על פי השיטה הזו, נוצרים מעין "פצעים" על דפנות הכלי באמצעות כלי חד או בעזרת מקדה, תוך כדי תנועה סיבובית של האובניים.

אופן היצירה המתואר כאן, מבליט את החיבור לתערוכה ומבליט את טשטוש הגבולות בין האדם (העיטורים) לבין המכונה (התנועה על האובניים). יש כאן עבודה מדויקת של אמני "סטודיו דווקא" ביצירת  אגרטלים, המדגימים רצף תנועות מדויקות ועל סף אינסופיות פרי ידם לצד עבודה מקצועית וטכנית על גלגל האובניים.

טכניקת העיטורים המיוחדת פותחה במקור כדי להסוות פגמים וליצור מהם אלמנטים מעוצבים, היא מעניקה לכדים מרקם ייחודי ומסקרנת רבות את הצופים בהם על תהליך העבודה וכיצד היוצרים הגיעו לתוצר הסופי הייחודי שהוצג לפניהם. 

בעקבות ה"רטט" הגיע המתח!

במהלך התערוכה נוצרה מעין אווירת מתח וצפו שאלות רבות אודות תהליך היצירה של קולקצית האגרטלים שהוצגו. עיקר האווירה  היתה הסקרנות סביב טכניקת העיטורים והאם היה כאן שימוש במדפסת תלת מימד? אולי שימוש במכשיר מכני או אוטומטי? או שמה מדובר בעבודת יד?

המתח והשיח שנוצר בעקבות העיטורים המיוחדים של "סטודיו דווקא" והאגרטלים הבולטים שלהם, יצר מפגש בין עיצוב עכשווי ומסורתי שיצרו התבוננות בקולקציה מוכרת עם איזשהו טוויסט חדשני ומהפנט.

וכך "סטודיו דווקא" הציגו את קולקצית "רטט" וזכו לחשיפה מצויינת והכרה בעבודת היד הייחודית שלהם ובכלי הקרמיקה המיוחדים שבחרו להציג.

את סגנון העבודה ופריטים נוספים המיוצרים בטכניקות דומות ובעבודת יד של "סטודיו דווקא" תוכלו למצוא באתר. אגרטלים מעוצבים עם עיטורים דומים באותה הטכניקה, כוסות קפה ותה, צלחות הגשה, קערות הגשה ועוד כלים לעיצוב השולחן והבית.

 צילום ראשי - הדר סייפן עבור מוזיאון ארץ ישראל